King-MailChimp-connector

Verstuur je een nieuwsbrief, uitnodiging of andere mailing naar je relaties? Dan kan de nieuwe King-MailChimp-connector jouw marketingactiviteiten vergemakkelijken en versterken. In deze blog leggen we uit hoe!

Gebruik je MailChimp?

Veel bedrijven versturen hun mailings via MailChimp. Dat programma biedt namelijk enkele belangrijke voordelen. Zo kun je het gebruiken om de wettelijk verplichte afmeldlink eenvoudig in een e-mail te plaatsen en is het mogelijk om te zien wie er op welke link heeft geklikt. Waarom is dergelijke kennis zo belangrijk?

Meten is weten

Als je een mailing naar 1.000 mensen verstuurt, is het cruciaal om de resultaten te meten. Weet je namelijk niet in hoeverre ontvangers jouw bericht openen en/of interessant vinden, dan zal je volgende mailing niet beter worden. Om je marketingactiviteiten aan te scherpen, wil je bij elke mailing concrete verbeterpunten krijgen. MailChimp toont deze aan je.

Daarnaast stelt MailChimp je in staat om een A/B-test uit te voeren. Hierbij voorzie je twee gelijke groepen van verschillende content. Zo kun je meten welke versie het beste werkt.

Kort gezegd kun je met MailChimp veel gerichter te werk gaan omdat je de resultaten van jouw acties kunt meten. Daardoor wordt je marketing beter en wordt je bedrijf gezonder – met minder inspanning!

Van King naar MailChimp

Als je al je data bijhoudt in King, heb je alle klantinformatie opgeslagen en verwerk je de (adres)wijzigingen in King. Klantgegevens veranderen immers met grote regelmaat. Die wijzigingen wil je ook doorvoeren in MailChimp. Met het oog op je marketingactiviteiten is het immers relevant om nieuwe relaties en hun interesses niet alleen in je ERP-systeem, maar ook in MailChimp op te nemen. Klanten die nieuwe productvoorkeuren hebben doorgegeven, wil je bijvoorbeeld gericht informeren over jouw aanbod.

De King-MailChimp-connector maakt het mogelijk om alle nieuwe informatie in jouw ERP-systeem door te zetten naar MailChimp – zo vaak als je maar wilt. Als hulpmiddel kun je hiervoor de ingebouwde taakplanner gebruiken. Je hoeft dus niet langer te werken met handmatige exports. MailChimp is altijd up-to-date, waardoor jouw mailings meer positieve respons opleveren. De connector ondersteunt zowel meerdere administraties in King als meerdere lijsten in MailChimp.

Terugkoppelingen: handig voor jouw medewerkers

Je marketingafdeling kent wellicht alle ins en outs van MailChimp, maar dit geldt zeker niet voor al je medewerkers. Zij werken waarschijnlijk alleen met het ERP-systeem. Toch is het belangrijk dat zij de mailings die jij hebt verstuurd kunnen zien, omdat ze regelmatig contact hebben met klanten. Daarom wordt er in het ERP-systeem automatisch een contactregistratie binnen de klantenkaart gecreëerd. Hierop staat de datum waarop een mailing naar de klant is verstuurd én een link naar het betreffende bericht. Zo kunnen jouw medewerkers gemakkelijk refereren aan een verstuurde mailing als zij bijvoorbeeld een klant aan de telefoon hebben.

Nauwkeurig afstemmen

De klantenkaart in het ERP-systeem maakt het mogelijk om meerdere selectiecodes per klant te selecteren. Zo kun je aangeven of een klant een bepaald contract met jou heeft afgesloten of geïnteresseerd is in een specifieke branche. Nadat je deze eigenschappen per klant hebt vastgelegd, worden deze ook naar MailChimp verstuurd. Hierdoor kun je mailings versturen die nauwkeurig zijn afgestemd op de ontvangers. Doelgerichte marketing is daarmee een feit!

Wil je een stapje verder gaan en jouw klantgroepen in MailChimp nog meer customizen? Vind je het bijvoorbeeld nuttig om een groep aan te maken op basis van de producten die de klant het afgelopen jaar heeft gekocht, zodat je het volgende jaar nieuwsbrieven naar deze groep kunt versturen met vergelijkbare producten? Dat is geen probleem. Wij realiseren dit stukje maatwerk graag voor je.

Neem gerust eens contact met ons op. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden.